Soru:
Bir akıl sarayı yaratmak gerçekten mümkün mü?
Cool_Coder
2014-04-16 19:39:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

BBC TV dizisi Sherlock'ta, ana karakter Sherlock ve kötü adam Magnussen, Windows'ta bir dosya aramaya benzer şekilde akıllarından gelen bilgileri hatırlayabiliyor. Bunu yapmak için ... :)

Bunun, Sherlock tarafından belirtildiği gibi, hafıza sarayının bir tanrı hediyesi değil bir teknik olduğu dediği gibi bunun Idetik hafızayla hiçbir ilgisi olmadığını açıklığa kavuşturmak istiyorum. >

Her nasılsa bence bu kadar kolay olsaydı hepimiz yapıyor olurduk.
Bu gerçekten bir Movies.SE sorusu değil. Filmde var olan bir şeyi alıyorsun ama gerçek hayattan bir psikoloji sorusu soruyorsun.
Altı yanıtlar:
Andrew Martin
2014-04-16 19:55:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evet”.

Akıl saraylarının kaynağı hakkında The Independent 'dan alıntı yapmak gerekirse:

Görünüşe göre Holmes gibi hafıza sarayları gerçektir ve binlerce yıldır öyle. Her şey, kazanın meydana geldiği odayı görselleştirerek, ezilmiş eğlence düşkünü arkadaşlarının isimlerini mükemmel bir şekilde hatırlayabildiğini fark eden Antik Yunan şairi Simonides'in çökmekte olan bir ziyafet salonundan şanslı bir kaçışıyla başladı. Daha sonra, hatırlamak istediği şeyleri, iyi tanıdığı binalarda yürüyüşlerle ilişkilendirerek, bu keşfin daha az hastalıklı bir kullanımını buldu.

Makale, kaç tane akıl sporcusu olduğunu anlatmaya devam ediyor. Dünyanın her yerinde, bu sporculardan oluşan bir koleksiyonla röportaj yapmadan önce, hafıza şampiyonalarında rekabet etmek için bu tekniği kullanın.

Son olarak, bir sarayın neden yararlı olabileceğine dair makalenin oldukça güzel sonucunu kullanalım:

Aslında, 'Sherlock' serisinin 3. finali dijitalleştirilmiş dünyada sahip olabileceği prestij bilgisine işaret ediyor: bazen bilgiyi saklamak için gerçekten güvenli olan tek yer kendi beyninizdir. Ayrıca, bir taksi şirketinin numarasını bilmek, saat 03: 00'te telefonunuz öldüğünde çok yararlıdır. Yaşasın akıl sarayı.

Daha fazla bilgi için, hafıza sarayı olan Konum Yöntemi 'ne bakabilirsiniz. daha geleneksel olarak olarak bilinir. Wiki'den alıntı yapacak olursak:

Eski Yunanlılar ve Romalılar tarafından bilinen ve Yates (1966) tarafından The Art of Memory adlı kitabında tanımlanan hayali bir teknik olan 'loci yöntemi' Luria (1969) tarafından. Bu teknikte denek, bir binanın yerleşimini veya bir cadde üzerindeki dükkanların düzenini veya bir dizi ayrı mahalden oluşan herhangi bir coğrafi varlığı ezberler. Bir dizi öğeyi hatırlamak istediğinde, özne kelimenin tam anlamıyla bu lokuslardan 'geçer' ve her birine bir öğe teslim eder. öğe ile o lokusun herhangi bir ayırt edici özelliği arasında bir görüntü oluşturarak. Öğelerin geri getirilmesi, lokusların istenen öğeleri etkinleştirmesine izin vererek, lokuslar arasında 'yürüyerek' gerçekleştirilir. Bu tekniğin etkinliği ve kullanımıyla görülen minimum müdahale iyi bir şekilde belirlenmiştir.

Sayfada ayrıca tekniğin kullanıldığı ilginç bir film ve televizyon şovu koleksiyonu da var.

Kendiniz öğrenmeye gelince? Her Şeyi Hatırla

sitesindeki bu makaleyi deneyin
Yates'in yıllar önce yüksek lisans okulunda okuduğum kitabından bahsetmeye geldim: ISBN 978-0226950013, Frances Yates, "Hafıza Sanatı", ciltsiz ve e-kitap formunda mevcut, Giordano Bruno'nun * De Umbris Idearum * (örneğin, ISBN 978-1492329961) [* Cosmos * 'da bahsedilen Giordano Bruno'nun aynısı].
Belki de, __ 'akıl sarayı' __ ve __ 'akıl sarayı Sherlock' __ 'da tasvir edildiği gibi ayırt edilmelidir (örneğin, Magnussen'in "Google Glass"), çünkü OP şunları söyler: `` ... Windows`daki dosya
@Oliver_C: İyi nokta. Sanırım cevabın Bağımsız bölümü bunu biraz kapsıyor, ama kesinlikle çevrimiçi olarak karşılaştığım şeylerin çoğu geleneksel bir zihin sarayı fikrine atıfta bulunuyor.
Çok gerçek: http://en.wikipedia.org/wiki/World_Memory_Championships
Eski bir psikoloji öğrencisi olarak, bu yöntemin epizodik bellekteki epizodik verilerle / ile anlambilimin yeniden yorumlanmasını / ilişkilendirilmesini içerdiğini tahmin ediyorum. Bu muhtemelen çoğu zaman işe yarar çünkü ortalama bir insanın olaysal hafızası, deneyimlerden öğrenme ihtiyacı nedeniyle genellikle semantik hafızasından daha iyidir, ancak bazı insanlar için epizodik hafızalarının semantikleri kadar iyi olmadığına da bahse girerim. hafıza, bu durumda teknik o kadar etkili olmayacaktır. Sadece bilinçli bir tahminde bulunuyorum, tamamen yanlış olabilirim:
Bu fenomeni inceleyen nispeten yeni bir kitap, [Einstein ile Ay Yürüyüşü] (https://en.wikipedia.org/wiki/Moonwalking_with_Einstein).
Bintrux
2019-03-17 02:12:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evet, ama ...

Bir akıl sarayı iki adımdan oluşur: Birincisi, gerçek veya hayali bir konum (mahal, saray) hayal edersiniz ve ikincisi, konumun içinde ezberlemek için konunuzla bir resim ilişkisi hayal edin. Ayrıca, ezberlemenizi daha basit ve daha hızlı hale getirmek için kodlama yapmanız gerekir. Konum yöntemi

Öncelikle karakterlere bakalım: Sherlock ve Magnussen. İkisi de bilgiyi ezberler, çıkarılmaz. Sherlock durumunda, MO suçluları, istatistikleri ve daha fazlasını ezberlemeye yetecek kadar kararlıysanız, hatırladıklarıyla eldeki sorun arasında hızlı bir ilişki kurabilmesi anlaşılabilir bir durumdur. Magnussen bilgiyi aldı ve ezberledi, bu çok kötü. Lanet armağanınız yoksa (biraz otizm ve hafızada daha iyi beyin aktiviteniz var), her iki yol da çok fazla pratik ve özveri ile başarılabilir.

5 saniyede (s2: e2) bir ateşli silahla nasıl hayatta kalınacağını düşünmek son derece olasılık dışı.

Bazı ünlü anımsatıcıların yerinin yöntemi ve büyük başarıları hakkında daha fazla bilgi için: Yaşlı Pliny'ye göre:

  • Kral Cyrus (10 bin ölümsüz ordusunu ezberledi)
  • L. Scipio (Roma vatandaşlarının ismini verebilir, 200 bin +)
  • Kral Pyrrhus (şehirdeki pek çok kişinin adını biliyordu, senato, şövalyelik)
  • Kral Mithridates (hükümdarlık 22 ülke ve kendi dillerinde komuta edilenler)
  • Charmidas (kitapların içeriğini kelime kelime hatırladı)

Diğer sözler: Simonides Melicus, Metrodorus of Scepsis, Saint Thomas Aquinas, Cosmos Rossellius, Mateo Ricci (Anımsatıcılar Üzerine Bir İnceleme), Giordano Bruno, Francis Bacon, Rene Descartes, Robert Fludd, Johannes Romberch.

Not: Bu tekniği kişisel hayatımda ders çalışmak, bilgi edinmek ve kişisel gelişim için kullanıyorum. Bunun etkililiğine bir örnek: Bir matematik dersinin formüllerini ezberledim, sonra alıştırmaları hafızadan yaptım ve sınavda sarayımı ziyaret etmeye bile gerek kalmadı, sanki beynimdeki bilgileri bütünleştirdim Bunları uzun zamandır biliyordum.

Netillo Granados
2019-05-22 09:45:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evet efendim.

Mekan yöntemi hakkında bilgi edinin. Evinizde küçük bir 20 mahalli saray oluşturun, şimdilik sadece bir oda. Sonra kodlayın ve ardından rastgele 20 nesneyi hatırlamaya çalışın. Kendinizi şaşırtacaksınız, garantili. Etkinliğinden şüphe ediyorsanız ve cesaretiniz varsa, 100 saray yeri ve listesi oluşturmanızı ve test etmenizi tavsiye ederim.

Bir kez deneyimledikten sonra, devasa bir saray veya daha özel olarak kendi yaratıcılığınızı yaratmak, Hannibal veya Sherlock gibi bir anıya sahip olmanın önündeki tek engeldir.

Sadece bir avuç dolusu olsa bile saraylar arasında, sarayınıza yerleştirdiğiniz ve düzenli olarak hatırladığınız şeylerin sizinle hızlı ve başka bir düzeyde entegre olacağını söyleyebilirim.

Kesinlikle listenin herhangi bir noktasından başlayabileceksiniz, örneğin ve her iki yönde de kolaylıkla gidin. Teknik, uzun bir konuşmayı mükemmel bir şekilde hatırlamanın bir yolu olarak, eski hatipler, topluluk önünde konuşanlar için ve onlar tarafından (Simonides'ten sonra) geliştirildi.

Bazı kaynaklardan ve / veya referanslardan alıntı yapabilirseniz, bu cevap çok daha iyi olacaktır.
ClaireBookworm
2018-07-06 10:27:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evet! Birkaç uyarı olsa da, bu çok mümkündür. Loci yöntemini kullanarak bir grup şeyi (kart desteleri, isimler ve yüzler, rastgele kelimeler ...) ezberlemede yarışan birçok hafıza sporcusu var. / p>

Bir hafıza sarayıyla ilgili olan şey, doğru yapmanın zor olmasıdır. Sherlock'un temsili maalesef yanlıştı çünkü sarayında farklı yerler yoktu. Bir anlamda, akıl sarayı bilgi depolamaktan veya bir şeyleri işlemekten çok zihinsel geri çekilme içindi. Saraylarınızı gerçekten iyi kullanabilmek için, her bir yerin büyüklüğünde tutarlılık sağlamanız, ona aşina olmanız ve sonra tek yapmanız gereken, kendinizi orada yürürken hayal etmek!

İnsanların karşılaştığı bir diğer sorun da "temizlik". Bu tuhaf gelebilir, ancak bazen konumlar, oraya koyduğunuz önceki bilgilerin hayaletleri olabilir. İnsanların bu konuda tam olarak ne yaptıklarından emin değilim (Ben bir hafıza sporcusuyum, ancak bununla her zaman bir sorun yaşadım), ama neredeyse gerçek bir fiziksel konum gibi olduğu için düşünmek biraz havalı.

user9146
2014-04-17 14:24:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hayır

Sherlock'ta tasvir edilen türden bir akıl, normal bir insan için mümkün değildir. TV'deki çoğu şey gibi, gerçek hayatta da bu şekilde çalışmazlar.

Zihin sarayının dayandığı teknik, en azından binlerce yıldır biliniyor, ancak yalnızca gerçekten uygun öğelerin listelerini hatırlamak. Bir destedeki kartların sırası, İngiltere'nin her kralının adı, Pi'nin rakamları vb.

Windows'un eski sürümlerinde bir dosya aradığınızda, bilgisayarın sırayla her dosyayı basitçe gözden geçirmesi gerekiyordu istediğini bulana kadar. Bir zihin sarayı böyle çalışır, daha öncekilere geçmeden destedeki 37. kartı geri çağırmak için kullanılamaz. Windows'un daha yeni sürümleri, işletim sisteminin istediğiniz dosyaya hızla atlamasına olanak tanıyan bir dosya veritabanı oluşturur.

--- Düzenleme: ---

Referans: http://remembereverything.org/memory-palace-the-method-of-loci/

"Lokus yöntemi, esasen görsel bir dosyalama sistemidir ve bir sabit bir sırayla neredeyse sınırsız sayıda öğe. " TV şovunda karakterler, beyin fırtınası ve serbest çağrışım için rastgele erişimli depolama alanı olarak ve rastgele gerçekleri anında hatırlamak için bir Zihin Sarayını kullanıyor olarak gösteriliyor.

Sadece ifadelerin için referans olduğunu merak ediyorum. Andrew'un cevabının söylediği ile doğrudan çelişiyor gibi görünüyor. Bazı kaynaklardan alıntı yaparsanız, oy sayınız çok daha yüksek olacaktır.
Bu Sherlock'un dizide yaptığı şey değil mi? Peşinde olduğu şeye ulaşana kadar "Tazı" nın her referansından geçti - sadece doğru yere atlamadı.
Anılarında "tazı" ile ilgili rastgele şeyler aradı. Gerçek bir akıl sarayı olması için, önceden tüm bunları araştırması ve hatırladığı sırayla ezberlemesi gerekiyordu. Akıl sarayı, mevcut anılarınız için google değildir.
Aslında ben farklı olurdum. Zihin sarayınızın konumlarında hatırlanacak verileri ekleyebildiğiniz gibi, kolayca bir indeks görevi görebilecek sayısal ve kalıcı bir veri noktası atayabilirsiniz. Bu, dizin benzeri veri parçasının yanına yeni bir öğe eklemenize olanak tanır ve önce dizin benzeri veri parçasını ve konumunu hatırlayabilir ve ardından oraya koyduğunuz ek verileri alabilirsiniz. Her şey zihinsel imgelemeyle ilgili.
TobyEvans
2014-04-17 18:36:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ken Campbell'ın Marvin Minsky ile tanıştığı zamandan bahsettiğini duyduğumu hatırlıyorum - MM'nin o anda işleyemeyeceğine dair fikirleri olurdu, bu yüzden yeni fikri geri geleceği boş bir kavanoza "koydu" - görünüşe göre rafları dolu!

Belki "Akıl Sarayı" ile tamamen aynı değil, ama kesinlikle hafıza ve algıyı değerlendirmenin farklı bir yolu

İkisi arasında bir röportaj var onları burada - https://www.youtube.com/watch?v=9U7AluDUoZA - şu anda izlemek için zamanım yok, ancak kesinlikle



Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 3.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.
Loading...